Gra ekonomiczna na poziomie. Jeśli światy fantasy są dla ciebie zbyt oderwane od rzeczywistości i oczekujesz rozrywki wymagającej planowania, przewidywania i inteligencji mamy grę która warto przetestować. Sam sprawdź swoje umiejętności około polityczne, społeczne, ekonomiczne oraz ekologiczne. Tak, tak ekologiczne również. A wszystko dlatego, ze cały świat gry Anno to krajobraz kryzysu ekologicznego. Globalne ocieplenie (temat jakże na czasie) doprowadziło do podniesienia poziomu wód, a tym samym zalania lądów. Kończą się surowce kopalniane, potrzebny jest nowy model świata i rządzącej gospodarki. Do zasiedlenia jest wiele wysp potrzebny jest jednak pomysł na rozwinięcie od zera.
Główne nurty są następujące: Global Trust i Eden Initiative. jednak ich wizje SA zupełnie odmienne. Pierwsza organizacja wierzy, że należy maksymalnie i jak najefektywniej spożytkować pozostałe zasoby. System działania tej grupy polega na minimalizowaniu szkód. Jest to cel nadrzędny. Global Trust to wielka korporacja. Przemysł wraz z jego betonową dżunglą jest synonimem ideału. Spełnia się sen o potędze. Najważniejsze jest uzyskanie maksimum wydajności. Gracze stający po te stronie muszą stawiać przede wszystkim na wydajność produkcji nie zaś na sentymenty i rozczulanie się nad świnkami w rzeźniach. Postacie z Global Trust są jednak bardzo ludzkie- pija alkohol, jedzą fastfoody i zajmują się przyziemnymi rozrywkami.
po drugiej stronie barykady mamy Eden Initiative z ich zielona filozofia. Postęp i osiągnięcia są oczywiście możliwe jednak wymagają więcej czasu i nakładów. Ekosi są nieco snobami. Ich ulubioną rozrywką jest muzyka poważna, zdrowa żywność i Eko-produkty wysokiej klasy sprawiają że postaci te są nieco oderwane od współczesnych możliwości. Ich świat idealny napędzany jest energią odnawialną a miasta są zielone i pozbawione betonu. Mała efektywność daje im jednocześnie życie w zgodzie z naturą.
Nowe możliwości w grze zyskujemy dzięki obecności SAAT. Tak zwani Technosi mają na celu pomoc graczom w rozwijaniu świata. jednak nic nie jest za darmo. SAAT za 10 000 kredytów może udostępnić swoje budynki i laboratoria. W ten sposób uzyskujemy możliwość prowadzenia badań naukowych dających np. dostęp do zasobów morskiego dna. Poza tym jeśli zasiedlimy wyspę Technosami i będziemy spełniać ich specyficzne zachcianki poprawią oni wydajność produkcji i dadzą nowe surowce.
Celem gry jest po prostu osiągnąć jak na więcej. Czyli zasiedlić wyspy jak największą liczba mieszkańców żyjących na jak najwyższym poziomie. Czynniki wpływające na rozwój gry są jednak bardzo liczne. Aby uzyskać narzędzia potrzebne do budowy musimy nie tylko wybudować fabrykę narzędzi- najpierw trzeba pozyskać rudy, zbudować huty, zadbać o całe zaplecze i zgrać wszystko ze sobą.
Żeby było bardziej naturalnie twórcy gry dodali kolejne czynniki wpływające na zadowolenie mieszkańców. Są to: energia elektryczna i równowaga ekologiczna. Beż prądu produkcja Pieruszy, jednak duże zużycie powoduje zanieczyszczenia środowiska. W grze tak jak w życiu realnym zanieczyszczenie środowiska zwiększa prawdopodobieństwo katastrof naturalnych które mają negatywny wpływ na zadowolenie mieszkańców.
W grze są postacie które są dawcami zadań i z którymi prowadzić możemy handel. jednak część z nich może pozajmować potrzebne nam wyspy co z kolei prowadzi do potyczek powietrznych i morskich.
Anno oferuje nam również opcje sieciowe i Niechodzin tutaj o zwykłe gry wieloosobowe. Można głosować w wyborach do Rady światowej lub Senatu za co otrzymać można bonusy. Organizowane są wyzwania związane z aktualnymi wyzwaniami na świecie. Gracz posiada również dostęp do globalnych statystyk świata Anno w którym mieszkają tysiące postaci innych graczy. Wpływ w poszczególnych frakcjach również jest nagradzany.
Anno posiada dodatkowo bogato animowane budynki z ogromna ilością detali. Muzyka i efekty dźwiękowe tej gry SA na wysokim poziomie a szczegółowość gry robi wrażenie.
Zostaw Komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.